Aproape 60% dintre şoferii europeni văd un viitor pozitiv pentru motoarele pe benzină şi diesel, potrivit unui nou studiu publicat de Mazda. În cadrul proiectului au fost chestionate 11.008 de persoane din principalele pieţe europene, iar în medie 58% dintre intervievaţi consideră că „încă vor avea loc multe inovaţii şi îmbunătăţiri pentru motoare pe benzină şi diesel”; procentul este de 65% în Polonia şi mai mult de 60% în Germania, Spania şi Suedia.
Rezultatele demonstrează faptul că respondenţii nu împărtăşesc neapărat opinia multor organizaţii potrivit cărora motorul cu combustie internă nu are niciun rol în viitorul autovehiculelor. Acest lucru este demonstrat în continuare de faptul că 31% dintre şoferi „speră că automobilele diesel vor continua să existe”, având în vedere faptul că maşinile electrice devin tot mai des întâlnite; în Polonia, procentul este mai crescut, 58%. Pe de altă parte, în medie, 33% dintre şoferi au declarat că, în cazul în care costurile de funcţionare ar fi aceleaşi cu cele ale unei maşini electrice, ei ar „prefera o maşină pe benzină/motorină”, procentul fiind de 54% în Italia.
În ciuda trendului în creştere al autovehiculelor autonome, doar 33% dintre şoferi „salută apariţia maşinilor de acest tip”, Franţa şi Olanda având chiar procente mai scăzute de 25%. În acest context, Mazda continuă să-şi dezvolte sistemele avansate de siguranţă şi conceptul Mazda Co-Pilot, care utilizează tehnologii autonome de conducere pentru a oferi conducătorilor relaxare la volan. În mod surprinzător chiar, în cadrul tinerilor din întreaga Europă, nu există indiciile unei susţineri sporite pentru autoturisme autonome.
Citeşte şi Pasiune, creativitate şi 2.000 de euro pentru un A6 glorios (galerie foto)
Citeşte şi Blasfemie sau… aşa arată viitorul? Aşa arată dubele Bugatti şi Porsche
Citeşte şi Modificarea tarifelor RCA
Ultimele constatări coincid cu momentul în care Mazda apasă pedala în direcţia viziunii Sustainable Zoom-Zoom 2030 de a combina cele mai bune motoare cu ardere internă cu tehnologii eficiente de electrificare. SKYACTIV-X, primul motor comercial din lume pe bază de benzină ce utilizează aprinderea prin compresie, este în centrul acestei provocări. Noul motor combină avantajele motoarelor pe benzină şi diesel pentru a atinge performanţe excepţionale de mediu, putere şi acceleraţie. Preşedintele şi CEO Mazda Motor Europe, Jeff Guyton, declară: „Rezultatele cercetărilor sunt fascinante. Întreaga argumentaţie a campaniei noastre de lungă durată Drive Together este pentru a celebra bucuria imensă de a conduce şi se pare că şoferii europeni văd pentru motorul cu combustie internă un drum lung – lucrăm intens pentru a face din el o experienţă şi mai bună pentru şoferii de pretutindeni.
Datele provenite din sondaj au fost efectuate de Ipsos MORI şi se bazează pe un sondaj efectuat printre 11.008 de repondenţi adulţi, în 11 pieţe europene, cu cel puţin 1.000 de interviuri în fiecare piaţă. Toate interviurile au avut loc între 7 şi 22 septembrie 2017. Datele sondajului sunt ponderate cu proporţiile populaţiei fiecărei ţări în parte, în funcţie de vârstă, sex şi regiune.
Citeşte şi Au dat iama-n Dalai Lama. Mercedes gafează pe Instagram, şterge postarea şi-şi cere scuze
Citeşte şi Cui îi pasă de Passat? Noul 508 e provocare pentru nemţi
Citeşte şi Cifra octanică pe limba bunicii. Ce se întâmplă cu motorul dacă nu alimentezi corect
Citeşte şi Volkswagen Touareg 2019, primele imagini şi detalii despre motoare şi preţ